Sergio Chiva assisteix a la presentació del repte Good Game 02 per dissenyar videojocs en el context de l’emergència climàtica

Nou grups d’investigació s’incorporen al Living Lab Planeta Debug des d’on es fomenten accions científiques, artístiques i educatives per a impulsar innovació, canvis socials i crear consciència per la sostenibilitat i la salut.

La Universitat Jaume I (UJI) ha presentat aquest matí el nou repte Good Game 02 per dissenyar videojocs en l’univers de l’emergència climàtica, una de les línies d’actuació del Living Lab Planeta Debug –cofinançat per la Fundació Daniel i Nina Carasso- promogut per un grup interdisciplinari per tal d’abordar nous desafiaments globals com ara el canvi climàtic o les pandèmies globals mitjançant els videojocs, la investigació científica i l’art.

La jornada Good Game 02 s’ha celebrat a l’Escola Tècnica Superior de Ciències Experimentals (ESTCE) i ha comptat amb la participació del vicerector d’Investigació i Transferència de l’UJI, Jesús Lancis; la directora de l’ESTCE, Amèlia Simó; el degà de la Facultat de Ciències Humanes i Socials, Andreu Casero, i la directora general d’Innovació Educativa i Ordenació de la Conselleria d’Educació, Cultura i Esport, Margarida Castellano.

Entre altres, hi han assistit a la trobada membres dels nou grups de recerca que participaran en Good Game 02, el coordinador del Grau en Disseny i Desenvolupament de Videojocs, Raúl Montoliu, i el responsable del Projecte de  Cultura Científica i Ciència Ciutadana, Lluís Martínez. També han explicat l’experiència de Good Game 01 membres de dos grups d’estudiants, els dissenyadors dels videojocs Mr. Coating i Last Sunlight i els professors María José Ruá i Miguel Ángel Pitarch, del Grup de Tecnologia, Qualitat i Sostenibilitat en l’Edificació. Margarida Castellano ha estat acompanyada per la cap de Servei d’Innovació i Qualitat, Neus Sánchez, i per Ximo Montañés, director del Cefire Artísticoexpressiu de la Conselleria d’Educació, Cultura i Esport.

Amèlia Simó ha destacat «el caràcter innovador i interdisciplinar del Living Lab Planeta Debug», com també la «importància d’atraure talent jove als nostres estudis», mentre que Margarida Castellano ha insistit en la voluntat de la Conselleria d’Educació en apostar per «l’aproximació de l’estudiantat d’Educació Primària i Secundària a les noves eines digitals, així com al món de la investigació científica en àmbits tan prioritaris com el llenguatge computacional». La directora general ha recordat la col·laboració del l’equip Planeta Debug en l’elaboració de cinc dels deu temes de la nova assignatura interdisciplinària en anglès Cultura Digital, els materials de la qual es troben a Rebost Digital.

Per la seua banda, Jesús Lancis ha assegurat que aquesta iniciativa «entronca amb els objectius del vicerectorat d’Investigació i Transferència, tant en la promoció de la divulgació de la ciència per tal d’incrementar veritablement la cultura científica de la ciutadania, perquè assolisca coneixements basats en evidències científiques, com en el vessant d’impulsar sinèrgies per a afrontar reptes globals com ara l’emergència climàtica o l’actual pandèmia causada per la Covid-19».

Andreu Casero ha subratllat tres valors de Planeta Debug i de Good Game: «La mirada innovadora essencial de les propostes Living Lab, l’enriquiment que promou la visió interdisciplinar, on reivindiquem el valor de les ciències socials per promoure millores en la societat i, en tercer lloc, la rellevància del projecte perquè aborda el canvi climàtic des de la perspectiva de la intersecció de la digitalització, tenint en compte que ens trobem en una mediatització profunda, marcada per la preponderància dels algoritmes on un element clau és tindre una informació de qualitat per crear opinió pública qualificada a fi d’abordar aquests nous desafiaments alhora que enfortir la nostra democràcia».

Les investigadores i investigadors que participaran en Good Game 02 seran María Jesús Muñoz, del grup de recerca Sostenibilitat de les Organitzacions i Gestió de la Responsabilitat Social (SoGReS); Sergio Chiva, del grup de Fluids Multifàsics i la Càtedra FACSA; Aurora García Gallego, del grup d’Economia Experimental i Computacional; Eliseo Monfort, d’Enginyeria Química i Tecnologia de Materials (ChEMTECh) i de l’ITC Sostenibilitat; Marisa Rebagliato, del grup d’Epidemiologia Perinatal i Salut Ambiental; Antonio Gallardo, del grup Enginyeria de Residus (INGRES); Luis Cabedo, del grup Polímers i Materials Avançats (PIMA) i el projecte europeu YPACK; Beatriz Julián, del grup de Materials Multifuncionals (GGMM) i Mariano Aznar, del Centre d’Estudis de Dret i Relacions Internacionals.

Més informació sobre la jornada i el projecte en: https://www.uji.es/com/investigacio/arxiu/noticies/2020/9/videojocs-emergencia-climatica/ .

    Categories :

    Deja una respuesta

    Tu dirección de correo electrónico no será publicada.

    Si continuas utilizando este sitio aceptas el uso de cookies. más información

    Los ajustes de cookies en esta web están configurados para «permitir las cookies» y ofrecerte la mejor experiencia de navegación posible. Si sigues usando esta web sin cambiar tus ajustes de cookies o haces clic en «Aceptar», estarás dando tu consentimiento a esto.

    Cerrar