Jornada Patrimonio Hidráulico #SemanaDelAgua2024

El lunes 18 de marzo a las 18 h organizamos conjuntamente con FACSA una pequeña jornada centrada en el Patrimonio Hidráulico del municipio de Castellón de la Plana. La jornada se llevará a cabo en el Menador Espai Cultural de Castelló y contará con una ponencia principal a cargo de Sergi Selma.

Caracterització i contextualització del patrimoni hidràulic del municipi de Castelló de la Plana.

Sergi Selma.

L’entorn mediterrani en el qual s’inscriu el terme municipal de Castelló de la Plana condiciona de forma singular l’ús i l’aprofitament que se’n pot fer de l’aigua, així com els tipus de construccions i les pràctiques socials al llarg del temps. L’objectiu és caracteritzar el patrimoni que ens han llegat les generacions i cultures del passat, tot fent una contextualització del seu origen i la seua evolució històrica, observant els canvis però també les continuïtats que han perdurat fins l’actualitat. Tot plegat, es tracta de fer visible i posar en valor el nombrós i divers patrimoni hidràulic que atresora el terme municipal de Castelló de la Plana.

Sergi Selma Castell

Universitat Jaume I

Sergi Selma Castell. Professor de la Universitat Jaume I de Castelló. Membre del grup d’investigació “Educació, Patrimoni i Investigació en Ciències Socials (EPiCS)” de la Universitat Jaume I de Castelló. Està especialitzat en paisatges històrics i culturals, hidràulica tradicional i construccions rurals, així com en l’època islàmica i la industrialització valenciana. Ha desenvolupat també una activitat professional especialitzada i orientada al patrimoni cultural, la seua didàctica, difusió i posada en valor. És coautor de la col·lecció “Camins d’aigua. El patrimoni hidràulic valencià”, editada per la Generalitat Valenciana, on s’estudien les grans hortes històriques valencianes. I autor de llibres com Els molins d’aigua medievals a sharq al-Andalus (II Premi Ibn al-Abbar d’Investigació, Ajuntament d’Onda), El molí Mitjà de Castelló. Un espai per a gaudir i aprendre (Ajuntament de Castelló de  la Plana), o Aprenem del passat, eduquem el futur. El patrimoni etnològic de Castelló de la Plana (4t Premi Vicent Pau Serra d’Investigació Etnològica a Castelló, Ajuntament de Castelló de la Plana).

18 Mar 2024

Catedra FACSA de Innovación en el Ciclo Integral del Agua